ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Πρόβα για δουλειά στο εξωτερικό - Πρακτική εξάσκηση για φοιτητές σε τρίτες χώρες µε το πρόγραµµα Εrasmus Ρlacement ...







Ζουν στο εξωτερικό για τρεις έως έξι µήνες, δουλεύουν σε αντικείµενο σχετικό µε τις σπουδές τους, αποκτούν επαγγελµατική εµπειρία ευρωπαϊκών προδιαγραφών και ορισµένοι από αυτούς καταφέρνουν να γίνουν περιζήτητοι . Μετά... το γνωστό Εrasmus, σειρά παίρνει το Εrasmus Ρlacement που κατακτά ολοένα και περισσότερο έδαφος στη φοιτητική σκηνή της Ευρώπης. Δύο φοιτητές που συµµετείχαν στο πρόγραµµα και δύο ακόµη που ετοιµάζονται να δηλώσουν συµµετοχή µιλούν στα «ΝΕΑ» για τους λόγους που όλοι οι δρόµοι οδηγούν στο… Ρlacement.
«Από τη στιγµή που επέστρεψα δεν έχω σταµατήσει να µιλάω για το Εrasmus Ρlacement. Το προτείνω σε όλους γιατί ήταν µια από τις καλύτερες εµπειρίες που έχω ζήσει και καθορίζει σε µεγάλο βαθµό τα σχέδιά µου για το µέλλον».
Η Βασιλική Παρλαµά είναι απόφοιτος της Νοσηλευτικής Σχολής του Πανεπιστηµίου Αθηνών και µεταπτυχιακή φοιτήτρια στην Παιδιατρική Νοσηλευτική. Τον Σεπτέµβριο επέστρεψε από το Λονδίνο, όπου έκανε για τρεις µήνες πρακτική εξάσκηση στο Νοσοκοµείο Queen Εlisabeth, στο πλαίσιο του Εrasmus Ρlacement. Πρόκειται για ένα νέο πρόγραµµα που υποστηρίζει την κινητικότητα των φοιτητών για πρακτική άσκηση σε ευρωπαϊκές χώρες και στην Ελλάδα εµφανίστηκε από το προηγούµενο ακαδηµαϊκό έτος.
Το Εrasmus Ρlacement λειτουργεί στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού ευρωπαϊκού προγράµµατος Διά Βίου Μάθηση και απευθύνεται σε προπτυχιακούς και µεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες καθώς και σε φοιτητές που έχουν λάβει υποτροφία Εrasmus.
Μοναδική απαραίτητη προϋπόθεση, ο υποψήφιος να διατηρεί τη φοιτητική του ιδιότητα και να µην έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του. Στο πρόγραµµα συµµετέχουν, εκτός από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η Νορβηγία, το Λιχτενστάιν, η Ισλανδία και η Τουρκία.
«Συγκρίνοντας την εργασιακή εµπειρία µου στην Ελλάδα µε εκείνη που απέκτησα στο Λονδίνο, προτιµώ το δεύτερο. Τουλάχιστον στο αντικείµενό µου, είδα µεγάλη διαφορά σε θέµατα ποιότητας και συνθηκών εργασίας. Εχουν καταπληκτική οργάνωση και κρατούν πρωτόκολλο σε όλα», αναφέρει η Βασιλική. Προσθέτει µάλιστα ότι σε δύο εβδοµάδες ολοκληρώνει το µεταπτυχιακό της στο Πανεπιστήµιο Αθηνών και ήδη εξετάζει σοβαρά το ενδεχόµενο να φύγει από τη χώρα. «Ο διευθυντής του τµήµατος πρότεινε να µε προσλάβουν. Οταν του είπα ότι πρέπει να τελειώσω το µεταπτυχιακό µου, απάντησε ότι ακόµα και αν το αποφασίσω σε δυο - τρία χρόνια, να επικοινωνήσω µαζί του για να επιστρέψω», λέει.
Εκείνο πάντως που εντυπωσίασε τη Βασιλική είναι η καλή άποψη των Βρετανών για το επίπεδο σπουδών στην Ελλάδα. «Ο υπεύθυνος του τµήµατός µου είχε µείνει έκπληκτος από τις γνώσεις των ελλήνων φοιτητών και συνεργατών του στο νοσοκοµείο. Μάλιστα, τον καιρό που ήµουν εκεί ήθελαν να κάνουν τέσσερις προσλήψεις, από τις οποίες οι δύο είχε ζητήσει να είναι Ελληνες», λέει χαρακτηριστικά. Οπως παρατηρεί και η υπεύθυνη του Εrasmus Ρlacement στο Τµήµα Ευρωπαϊκών και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστηµίου Αθηνών Αθηνά Καλαµάκη, δεν είναι λίγοι οι φοιτητές που ξαναγυρίζουν στη χώρα υποδοχής για να ζήσουν και να δουλέψουν.

Τα χρήµατα
Το πρόγραµµα παρέχει οικονοµική ενίσχυση, όπως συµβαίνει και µε το απλό Εrasmus.
«Τα χρήµατα ωστόσο είναι µερικής κάλυψης και δεν αφορούν ολόκληρη την παραµονή των φοιτητών εκεί», αναφέρει η κ. Καλαµάκη και τονίζει πως η ελάχιστη διάρκεια συµµετοχής είναι τρεις µήνες, ενώ η µέγιστη έξι. «Κατά την Ευρωπαϊκή Ενωση το Εrasmus Ρlacement µπορεί να διαρκέσει έως και ένα χρόνο. Εµείς, από την πλευρά µας, ορίζουµε τους έξι µήνες ως το µεγαλύτερο διάστηµα προκειµένου να φτάσουν τα χρήµατα για περισσότερους φοιτητές», υπογραµµίζει.
«Σε αντίθεση µε το γνωστό Εrasmus στο οποίο οι φοιτητές ουσιαστικά δηλώνουν τη χώρα που τους ενδιαφέρει, στο Εrasmus Ρlacement το δυσκολότερο είναι να βρει ο φοιτητής αποδοχή στο αντικείµενο που επιθυµεί» εξηγεί η κ. Καλαµάκη και επισηµαίνει ότι σε αυτό το πρόγραµµα δεν υπάρχουν συγκεκριµένες ή µόνιµες συνεργασίες. «Οι ίδιοι οι φοιτητές βρίσκουν τον φορέα στον οποίο θα εργαστούν».



«Δίδαξα Αγγλικά για έξι µήνες στους Ισπανούς της Γρανάδας

«ΜΕ ΕΞΙΤΑΡΙΖΕ πάντα η ιδέα να δουλέψω σε µία ξένη χώρα και να ζήσω τους πραγµατικούς της ρυθµούς. Το Εrasmus Ρlacement καλύπτει και τις δύο αυτές ανάγκες µου», λέει η Σοφία Μερκούρη, τελειόφοιτη του Τµήµατος Επιστήµης και Τεχνολογίας Τροφίµων του Γεωπονικού Πανεπιστηµίου Αθηνών. Διαθέτοντας στο βιογραφικό της ήδη ένα εξάµηνο φοίτησης σε πανεπιστήµιο της Πράγας, στο πλαίσιο του κλασικού Εrasmus, η 24χρονη Σοφία επισηµαίνει ότι το εξωτερικό ήταν πάντα ένας προορισµός που τη γοήτευε. «Ηταν εµπειρία ζωής το Εrasmus στην Πράγα», λέει και παραδέχεται ότι οι όµορφες αναµνήσεις από εκείνους τους έξι µήνες την ωθούν σήµερα να δηλώσει συµµετοχή και στο Ρlacement. «Γνώρισα διαφορετικούς ανθρώπους και πολιτισµούς, προσαρµόστηκα σε νέες συνθήκες, πήρα µια γεύση από ένα πανεπιστήµιο του εξωτερικού και το βασικότερο όλων, έκανα φίλους απ’ όλον τον κόσµο. Ετσι, µόλις άκουσα για το Ρlacement έσπευσα να πάρω πληροφορίες για να δηλώσω συµµετοχή».

«Η καλύτερη λύση»
Αυτή την περίοδο η Σοφία ολοκληρώνει την πρακτική της άσκηση και όπως εξηγεί, θα υποβάλει αίτηση συµµετοχής στο πρόγραµµα. «Αν δεν καταφέρω να βρω δουλειά παίρνοντας το πτυχίο, το Ρlacement είναι η καλύτερη λύση. Μιας και στις µέρες µας η είσοδος των νέων στην αγορά εργασίας φαντάζει ολοένα και πιο δύσκολη, θα προτιµήσω να πάω στο Ρlacement και να αποκτήσω επαγγελµατική προϋπηρεσία στο εξωτερικό, παρά να µείνω στην Ελλάδα και να µη βρίσκω δουλειά», υποστηρίζει. Ενώ σε ό,τι αφορά τις χώρες προορισµού, παρ’ όλο που «προέχει το αντικείµενο» όπως λέει, θα προτιµούσε να γίνει δεκτή σε µεσογειακές χώρες και ιδιαίτερα στην Ισπανία ή την Πορτογαλία. «Ο ένας λόγος είναι για να εξασκήσω τα ισπανικά µου και ο δεύτερος… γιατί σε αυτές τις δύο χώρες ζουν οι περισσότεροι φίλοι µου από το Εrasmus».

«Εµαθα πολλά»
«Εµαθα περισσότερα απ’ όσα περίµενα.
Παίρνοντας µια γεύση από το Ρlacement, µπορώ να πω ότι είναι δυσκολότερο να εργαστείς, υπό τις σηµερινές συνθήκες, στην Ελλάδα παρά στο εξωτερικό», υποστηρίζει η Ελένη Κριεζία, η οποία όντας τελειόφοιτη της Αγγλικής Φιλολογίας του Πανεπιστηµίου Αθηνών έζησε για έξι µήνες στη Γρανάδα, διδάσκοντας Αγγλικά σε ισπανούς µαθητές.
Η προηγούµενη εµπειρία της 23χρονης στο κλασικό Εrasmus στην Πορτογαλία, καθώς και η ανάγκη της να κάνει πρακτική, µιας και δεν είχε προλάβει να δηλώσει συµµετοχή στην Ελλάδα, την έσπρωξαν, όπως λέει, στο Ρlacement. «Αρχικά ξεκίνησα να ψάχνω δουλειά σε µεταφραστικές εταιρείες και σε σχολεία. Απάντηση έλαβα από ένα φροντιστήριο στη Γρανάδα και πήγα», λέει και προσθέτει:
«Στην Ισπανία υπάρχει ένα πρόγραµµα σύµφωνα µε το οποίο, τις απογευµατινές ώρες λειτουργούν τα σχολεία ως φροντιστήρια εκµάθησης ξένων γλωσσών για άτοµα µεγαλύτερης ηλικίας. Ο µικρότερος µαθητής µου ήταν 16 ετών και ο µεγαλύτερος λίγο πριν από τη σύνταξη, γεγονός που µε έφερε “αντιµέτωπη” µε ένα δύσκολο κοµµάτι της δουλειάς µου. Εµαθα πολλά και παράλληλα, βελτίωσα τα Ισπανικά µου», εξηγεί.
Πριν από λίγες µέρες, η Ελένη ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην Αγγλική Φιλολογία και όπως λέει, στα επόµενα σχέδιά της «βρίσκεται ένα master στο εξωτερικό».

«Θα εκµεταλλευτώ την ευκαιρία όσο προλαβαίνω»
«ΜΟΥΑΡΕΣΕ και η ιδέα του Εrasmus, αλλά δεν είχα δραστηριοποιηθεί αρκετά πάνω στο θέµα.Σήµερα, βρίσκοµαι ένα βήµα πριν από το πτυχίο και παρατηρώ πως ανάλογα προγράµµατα που απευθύνονται σε πτυχιούχους έχουν σταµατήσει να χρηµατοδοτούνται.

Εχω την αίσθηση λοιπόν, πως πρέπει ναεκµεταλλευτώ την ευκαιρία του Εrasmus Ρlacement όσο προλαβαίνω. Εξάλλου αποτελεί ένα εγχείρηµα που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν πολύ δύσκολο».

Ο Χρήστος Σπετσέρης είναι τελειόφοιτος του Τµήµατος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στο Πανεπιστήµιο Πατρών και όπως λέει, στις αρχές του νέου έτους σχεδιάζει να συµµετάσχει στο Εrasmus Ρlacement. «Ξέρω ότι συντρέχουν και παράγοντες που δεν µπορώ ναελέγξω απόλυτα, όπως η διαθεσιµότητα των φορέων υποδοχής τη συγκεκριµένη περίοδο. Ωστόσο έχω ήδη αρχίσει να κάνω την έρευνά µου για διαθέσιµες θέσεις», λέει και εξηγεί ότι το ενδεχόµενο να συµµετάσχει σε δουλειές αρκετά υψηλού επιπέδου καθώς και η επαφή µε µιαδιαφορετική κουλτούρα, είναι οι λόγοι συµµετοχής του στο πρόγραµµα.

«Θα προσπαθήσω να παρατείνω τη διαµονή µου εκεί, µιας και το χρονικό διάστηµα είναι µικρό δεδοµένου ότι πρέπει να προσαρµοστείς σε εντελώς καινούργια δεδοµένα. Δεν παύει πάντως να είναι µια αρχή κατά την οποία θα εξάγεις πιο σφαιρικά συµπεράσµατα και ίσως δηµιουργήσεις µια καλή βάση για περαιτέρω εξέλιξη», λέει ο Χρήστος. Σηµειώνει δε, ότι προτεραιότητά του αποτελεί ηΙσπανία. «Περισσότερο υποκειµενικοί είναι οι λόγοι: βρίσκω αρκετά κοινά σηµεία µε τον ελληνικό τρόπο ζωήςκαι αρκετά ενδιαφέρουσα την ισπανική γλώσσα».

5+1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ:
CΟΜΕΝΙUS
Προσχολική και σχολική εκπαίδευση – Στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης, την προώθηση της κινητικότητας και της εκµάθησης γλωσσών ERΑSΜUS
Ανώτατη Εκπαίδευση – Αποτελεί το βασικό πρόγραµµα εκπαίδευσης και κατάρτισης της Ε.Ε., µέσω της κινητικότητας φοιτητών και προσωπικού και τη συνεργασία πανεπιστηµίων ERΑSΜUSPLΑCEMENT
Απευθύνεται σε προπτυχιακούς και µεταπτυχιακούς φοιτητές καθώς και υποψήφιους διδάκτορες που διατηρούν ακόµα τη φοιτητική τους ιδιότητα – Στόχος η πρακτική άσκηση των φοιτητών σε ευρωπαϊκές χώρες ERΑSΜUS MUΝDUS
Αφορά µεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές – Περιλαµβάνει κινητικότητα φοιτητών µέσα από συµπράξεις ευρωπαϊκών πανεπιστηµίων και πανεπιστηµίων τρίτων χωρών LΕΟΝΑRDΟ DΑ VΙΝCΙ*: 
Επαγγελµατική εκπαίδευση και κατάρτιση – Βοηθά στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων, γνώσεων και προσόντων εκτός εθνικών συνόρων GRUΝDΤVING:
Εκπαίδευση ενηλίκων – Στόχος η βελτίωση της τεχνογνωσίας και των δεξιοτήτων ενηλίκων. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικά ιδρύµατα, εκπαιδευόµενους και εκπαιδευτές που ασχολούνται µε την εκπαίδευση ενηλίκων * Ισχύει σε λίγα πανεπιστήμια στην Ελλάδα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αγγελική Καραγεώργου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου